16 września 2014

Organizacja nauki

Cześć!
Dziś mam dla Was post o organizacji czasu w roku szkolnym, co nie należy do łatwych zadań, szczególnie dla mnie. 

○ Porządek!
Abyśmy mogli zacząć się uczyć, musimy najpierw zrobić porządek na biurku. Przy stosie kartek, książek itp. ciężko będzie zrobić nawet notatki. 


○ Motywacja!
Największym sposobem do dobre wyniki jest motywacja. Może to być np. "zdrowa rywalizacja" z koleżanką, która się dobrze uczy lub tak, jak w moim przypadku, bardzo dobrze napisany sprawdzian/kartkówka. Ja włożyłam do antyramy sprawdzian z pierwszej klasy, z historii, z którego dostałam 5. Gdy nie chcę mi się już uczyć, patrze na niego i od razu mam więcej chęci. 


○ Spokój!
Do uczenia się i odrabiania lekcji potrzebujemy koncentracji, a przy głośnej muzyce, czy telefonie pod ręką, raczej się nie skupimy. Warto więc, na 1-1,5h schować telefony, tablet, laptop. Świat się nie zawali, a my będziemy mogli skupić się na zadaniach.

 

○ Kolory!
O wiele przyjemniej uczyć się z kolorowych zeszytów i notatek. Osobiście wybrałam zeszyty Oxford'a, ponieważ ich kolory są wyraziste i po prostu przepiękne. Jakość również mają bardzo dobrą. Oczywiście inne zeszyty też są dobre, byle nie czarne. Do notatek używam zwykłych zakreślaczy oraz cienkopisów Stabilo. 


○ To co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj!
Nie odkładaj nauki na inny dzień np. mam zadanie z matmy, ale jutro jej nie mam, więc go nie robię. To wcale niczego nie ułatwia, bo potem będzie inny przedmiot, z którego musimy się uczyć i tak w kółko. Lepiej odrabiać lekcje na bieżąco.

 

○ Odrabiaj lekcje i ucz się w piątek!
Tak wiem, w piątek już jest weekend, ale czy nie lepiej wszystko wtedy zrobić i sobotę, niedzielę mieć wolną? Moim zdaniem lepiej. Wtedy w niedzielę wieczorem możemy sobie tylko powtórzyć materiał.

 
Spodobały Wam się rady?
Ja tymczasem uciekać się uczyć :)

1 komentarz:

  1. Pomysł z oprawieniem kartkówki czy sprawdzianu bezcenny :D
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, daje mi on mnóstwo radości i motywacji :)
Jeśli spodoba Ci się blog to zaobserwuj, ja też wpadnę. Nie piszcie, że liczycie na to samo.

-weryfikacja obrazkowa wyłączona
-obraźliwe komentarze nie będą akceptowane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...