30 września 2014

Humaniści, łączmy się!

Cześć!
Ile razy spotkaliście się z negatywną opinią na temat humanistów? Ile razy słyszeliście, że humaniści to nieuki i nie myślące osoby? Dużo? Tak, ja też. Głównie dlatego, że sama jestem w klasie o profilu humanistycznym. Nie będę tutaj "siebie" bronić, ale chcę pokazać innym, że ten profil nie jest najłatwiejszy. 

Często możemy się spotkać z opinią, że do humana idą osoby, które nie rozumieją matematyki, biologii, geografii itp. Ludzie śmieją się, że umieją mówić po polsku, a historia jest im nie potrzebna i uważają, że human jest prościutki, bo co w nim może być trudnego. Jednak prawda jest całkowicie inna. Po pierwsze nie każdy musi być orłem z przedmiotów ścisłych. Jeden jest dobry z matmy, drugi z historii. Działa to na takiej samej zasadzie jak picie wody, jedni wolą gazowaną, drudzy nie, proste.


Po drugie humaniści wcale nie mają prościej. Na rozszerzonej wiedzy o społeczeństwie muszą zapamiętać dziesiątki/setki różnych pojęć, funkcji. To nie jest wykonalne w ciągu 5 minut! Z historii uczą się wszystkiego, znają przyczyny i skutki ważnych wojen, wiedzą nawet na jakie wybory powinno się chodzić, że prezydenckie nie są wcale takie ważne. Natomiast polski? Co druga osoba nie umie napisać poprawnego listu, czy podania (dane statystyczne). 
Nie "mówię", że każdy ma iść na ten profil. Niech idzie np. na biol-chem jeśli się tym interesuje i wiąże z tym swoją przyszłość. Ale po co krytykować i jeździć po innych?
Krąży też opinia, że po humanie nie ma pracy. Spójrzmy prawdzie w oczy, w dzisiejszych czasach ciężko o pracę nawet po politechnice. Ostatnio czytałam, że w Polsce brakuje ludzi po klasach humanistycznych, głownie dlatego, że większość idzie na mat-fizy i biol-chemy.


A tak poza tym, profile w szkołach średnich, wybieramy kierując się planami na przyszłość. Jeśli chcemy iść na prawo, psychologie itp. to należy wybrać humana. Równie dobrze, my humaniści, możemy śmiać się z innych, którzy nie wiedzą kiedy, przez kogo i dlaczego np. wybuchła I Wojna Światowa! Albo będziemy adwokatem żony/męża jakiegoś mat-fizu na sprawie rozwodowej :)

Pamiętajcie, nie sugerujcie się opinią innych na temat danego profilu. Każdy jest dobry z innych przedmiotów i każdy chcę zostać kimś innym w przyszłości!

A dla potwierdzenia tego, że humaniści też mają dużo nauki, mam dowód. W poniedziałek mam sprawdzian z 15 tematów z historii (ok. 10 kartek zeszytu), we wtorek na historii nauczyciel już pyta z nowego tematu, a w środę mam sprawdzian z 6 tematów z wosu, gdzie jest ok. 100 pojęć- liczyłam! 
Dalej uważacie, że human jest prosty? hahaha

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Na jakim profilu jesteście/chcielibyście być?

10 komentarzy:

  1. ja wybieram się na technologie zywienia, ale to za rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi przyjaciele są na takim profilu w technikum :)

      Usuń
  2. Ja byłam w LO na humanie i nie spotkałam się z taką opinią, że humaniści to nieuki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mi tam daleko od humana :D
    podoba mi się Twój blog :))
    Ciekawie piszesz ;)
    Obserwuje :))
    http://kisieelqowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam studia za soba :) i dylematy tez ,obserwuje z modnej polki zrewanzujesz bedzie mi milo
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/10/na-brazowo.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja polecam wszystkim Liceum Plastyczne :D
    zaobserwowałam :) czekam na rewanż :)
    http://claudiaslomiana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie opinie po prostu trzeba olać ciepłą ... herbatą :P
    pozdrawiam i zapraszam www.jlw-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. też jestem na humanie i bardzo lubię swój profil bo po prostu interesują mnie te przedmioty :)
    tez mam jutro sprawdzian z historii ale moich notatek chyba jest więcej do nauczenia się bo jeden temat z historii zajmuje mi 4 strony A4 niestety ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem na profilu humanistyczno-prawniczym i stwierdzam, że te wszystkie ładne nazwy to marketing reklamowy. Ma to na celu ściągnięcie uczniów do klas, aby nauczyciele mieli pracę. Liceum to liceum i oczywiście musimy uczyć się wszystkiego, nie ma żadnych prawniczych wzmianek, historia jest rozszerzona, aczkolwiek twierdzę, że ten pomysł również nie jest udany. Prawo rzymskie- owszem, później się przyda. Ale cała reszta nie jest konieczna. Teraz wybrałabym technikum projektowania ubioru, albo liceum plastyczne, gdzie nazwa bardziej odpowiada temu, czego w szkole uczą. Pozdrawiam i obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny blog , mam podobny sweterek:) obserwuje i zapraszam do mnie www.butterflykatee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, daje mi on mnóstwo radości i motywacji :)
Jeśli spodoba Ci się blog to zaobserwuj, ja też wpadnę. Nie piszcie, że liczycie na to samo.

-weryfikacja obrazkowa wyłączona
-obraźliwe komentarze nie będą akceptowane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...