14 kwietnia 2014

Nicholas Sparks- My favorite writer

Heej!
Dzisiejszy dzień jest pełen sprzeczności. Rano byłam trochę zdołowana, a potem zaczęłam się śmiać, to samo z pogodą, raz deszcz i grad, a raz słońce. 

Po szkole wybrałam się do biblioteki po kolejne książki mojego ulubionego pisarza- Nicholasa Sparks'a. Na święta wypożyczyłam "Wybór" i "Prawdziwy cud". Miałam w planach przeczytać "Od pierwszego wejrzenia", ale akurat teraz nie ma. 
Pierwszą książkę jaką przeczytałam była "Ostatnia piosenka", sięgnęłam po nią tuż po obejrzeniu tego filmu. Historia głównych bohaterów bardzo mi się spodobała. Jest to dramat, jak prawie wszystkie książki Sparks'a, a osobiście bardzo lubię takie książki i filmy. Uwielbiam połączenie dramatu z nutką romantyzmu :)

Troszkę o autorze:


Nicholas Charles Sparks (ur. 31 grudnia 1965 w Omaha) – amerykański pisarz, którego książki ukazują się w 33 językach.
Pisarz, po którego twórczość chętnie sięgają realizatorzy filmowi. W znanej polskim widzom adaptacji Listu w butelce zagrali Kevin Costner i Robin Wright Penn.

Pisarz mieszkał w Fair Oaks przez całe liceum, które skończył z wyróżnieniem w 1984, otrzymując stypendium naukowe na Uniwersytecie w Notre Dame. W 1985 przerwał naukę i podczas wakacji napisał pierwszą powieść, która nigdy nie została opublikowana. Wrócił więc na uczelnię, obierając za specjalizację rachunkowość, w 1988 roku z wyróżnieniem ukończył studia.
Poznaną na wiosnę 1988 roku Catherine poślubił w lipcu 1989 r. Para zamieszkała w Sacramento w Kalifornii, gdzie napisał drugą powieść, która też nie zainteresowała wydawców. 
 W 1990 roku napisał książkę wspólnie z Billy Millsem – złotym medalistą olimpijskim, która została wydana przez Father Publishing po tym, jak wydawnictwo Random House ją odrzuciło. Książka sprzedała się zaledwie w 50 000 egzemplarzy.

W 1992 roku zaczął sprzedawać leki i przeniósł się z Sacramento do Karoliny Północnej. Nie minęły dwa lata, kiedy w wieku 28 lat napisał Pamiętnik. W październiku 1995 prawa do tej powieści kupiło wydawnictwo Warner Books. Książka ukazała się w październiku 1996 roku.

Dzieła:
  • Pamiętnik (The Notebook 1997)
  • List w butelce (Message in a Bottle 1998)
  • Jesienna miłość (A Walk to Remember 1999)
  • Na ratunek (The Rescue 2000) (wyd. pol. w 2001 w tłumaczeniu Andrzeja Szulca)
  • Na zakręcie (A Bend in the Road 2001)
  • Noce w Rodanthe (Nights in Rodanthe 2002)
  • Anioł Stróż (The Guardian 2003)
  • Ślub (The Wedding 2003), kontynuacja Pamiętnika
  • Trzy tygodnie z moim bratem (Three Weeks with my Brother 2004 wraz z bratem Micahem Sparksem)
  • Prawdziwy cud (True Believer 2005)
  • Od pierwszego wejrzenia (At First Sight 2005), dalsze losy bohaterów Prawdziwego cudu
  • I wciąż ją kocham (Dear John 2006) (wyd. pol. w 2008 w tłumaczeniu Elżbiety Piotrowskiej-Zychowicz)
  • Wybór (The Choice 2007)
  • Szczęściarz (The Lucky One 2008)
  • Ostatnia piosenka (The Last Song 2009)
  • Bezpieczna przystań (Safe Haven 2010)
  • Dla Ciebie wszystko (The Best Of Me 2011)
  • Najdłuższa podróż (The Longest Ride 2013)
Adaptacje filmowe:


  • List w butelce (1999)
  • Szkoła uczuć (2002)
  • Pamiętnik (2004)
  • Noce w Rodanthe (2008)
  • Ostatnia piosenka (2010)
  • Wciąż ją kocham (2010)
  • Szczęściarz (2012)
  • Bezpieczna przystań (film) (2013)
Naprawdę bardzo Wam polecam obejrzeć choć jeden film lub przeczytać książkę:)
Nie pożałujciecie! Gwarantuje!

Miłego popołudnia :*

5 komentarzy:

  1. Kilka jego prac jest na prawdę świetnych :D
    http://emotions-written-on-carts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne zdjęcia. <3
    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny post:) ja niestety musze ponadrabiac zaległosci ..jesli chodzi o filmy:) ale skorzystam z propozycji:) pozdrawiam
    zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam film i książkę "Ostatnia piosenka" na obu płakałam jak oszalała! :/
    maniaa-mania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. "Ostatnie piosenka" Uwielbiam! Popłakałam się ;c Fajny blog <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, daje mi on mnóstwo radości i motywacji :)
Jeśli spodoba Ci się blog to zaobserwuj, ja też wpadnę. Nie piszcie, że liczycie na to samo.

-weryfikacja obrazkowa wyłączona
-obraźliwe komentarze nie będą akceptowane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...