16 marca 2014

Prewentorium

Cześć!
Ale mamy okropną pogodę. Ciągle wieje i pada brrr. Zdecydowanie wolę gdy świeci słoneczko :)

W okolicy mojego miejsca zamieszkania jest wiele różnych ruin, zamków i pałaców.
Podczas ostatniej sesji wybrałyśmy się na ruiny Prewentorium- "Po wojnie przez 20 lat mieściło się tu prewentorium dla dzieci chorych na gruźlicę. W pawilonie górnym mieszkali chłopcy a w dolnym dziewczęta. Na miejscu była szkoła, jadalnia i sypialnie. Dzieci miały zapewnioną całodzienną opiekę. Większość czasu spędzały na spacerach po lesie. Turnusy trwały 3 miesiące. Autor książki pracował tam 3 lata, aż do chwili likwidacji placówki, tj. do 1966 roku, z powodu braku naboru dzieci. Budynek stał pusty przez kilka lat popadając w ruinę i ulegając dewastacji aż uległ spaleniu (ok. 1933). Dziś po nim pozostały tylko fundamenty".
Mimo, że jesteśmy trochę strachliwe, poszłyśmy tam bez żadnego problemu, rozmawiając o różnych horrorach i zjawiskach paranormalnych... 
Według legendy, dziećmi opiekowały się siostry zakonne. Gdy któreś dziecko umarło, nie informowały o tym rodziny, tylko zakopywały wokół budynku. Prawdopodobnie w okolicznym lesie znajdują się nagrobki z inicjałami, a w nocy słychać płacz i jęki dzieci.
Szczerze "mówiąc"nie jestem pewna, czy na 100% tam są, nigdy z przyjaciółką ich nie szukałyśmy i jak na razie nie mamy zamiaru.

Tak to wyglądało kiedyś:
Obecnie:

I kilka moich zdjęć:
 

Muszę się Wam przyznać, że pozując do tych zdjęć miałam małego stracha, że zaraz mnie coś złapie, albo tak jak jest w niektórych horrorach, że położy mi rękę na ramieniu hahaha
Chyba muszę przestać oglądać horrory i filmy o duchach itp., za bardzo niszczą mi psychikę hahaha


PS.
Czy Wam też jak chcecie zaobserwować jakiegoś bloga wyskakuje "Przepraszamy, realizacja Twojego żądania nie jest możliwa. Spróbuj ponownie", a jak próbujecie ponownie, to jest to samo.?
Ja tak mam już od jakiegoś czasu i zaczyna mnie to denerwować. Na zapytaj.onet.pl pisali, że jest coś nie tak z bloggerem.
Oby to szybko naprawili!

Miłego popołudnia :*

5 komentarzy:

  1. Również tak mam, przez co nie dużo blogów nie mogę obserwować! :/
    maniaa-mania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak mam jak chcę zaobserwować jakiegoś bloga;/

    agnieszka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie ukazałaś zderzenie budynku za czasów jego "świetności" oraz ruin. Bardzo podoba mi się ten pomysł.
    Ps. Świetny naszyjnik. ;)
    Pozdrawiam,
    Ann Scott
    http://i-am-the-sun-in-your-eyes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! Ja miałam taki sam problem, ale udało mi się go rozwiązać. Kliknęłam przy obserwuj w "więcej opcji" i dopiero z tego panelu udało mi się zaobserwować daną witrynę. ;) Pozdrawiam.
    http://fifthavenueblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten post. Ładnie porównałaś budynek na przestrzeni lat.
    Liczę na więcej postów z ruinami zamków i innych ciekawych budynków :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, daje mi on mnóstwo radości i motywacji :)
Jeśli spodoba Ci się blog to zaobserwuj, ja też wpadnę. Nie piszcie, że liczycie na to samo.

-weryfikacja obrazkowa wyłączona
-obraźliwe komentarze nie będą akceptowane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...