21 grudnia 2013

CIY- ciasto Milky Way

Witajcie!
Na początku, chciałam napisać/powiedzieć, że jest i bardzo miło i cieszę się, że spodobała Wam się seria postów "my dream house". Dziękuję ♥

Właśnie oglądam Titanic'a po raz milionowy haha Akurat jest reklama i mam czas na napisanie notki.
W waszych domach przygotowywania do świąt pewnie już się zaczęły, tak jak u mnie :)
Dlatego mam dla Was przepis na moim zdaniem, bardzo dobre ciasto. Nadaje się na różne okazję, święta, urodziny itp.
Oto przepis :)

Ciasto Milky Way
Ciasto na każdą okazję. Milky way, inaczej można powiedzieć, że jest to biszkoptowa bardzo mleczna kanapka lub mleczne ciasto. A dokładnie jest to ciemny biszkopt z kakao przełożony mleczną masą z mleka w proszku, na wierzchu polany polewą z czekolady mlecznej i mleka. Po prostu dużo, dużo mleka. W smaku ciasto milky way jest bardzo delikatne, mięciutkie i rzeczywiście mleczne. Porcja na prostokątną foremkę 21x25 cm (spód foremki) lub większą (25x36 cm). Ciasto jest bardzo podzielne, dlatego doskonale sprawdza się na rodzinnych przyjęciach.

Składniki:

 CIASTO NA BISZKOPT Z KAKAO
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 - 3 łyżki kakao 
 MASA MLECZNA
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 25 dag margaryny
  • 2 opakowania cukru waniliowego (16 g)
  • 2 szklanki mleka w proszku 
 POLEWA
  • 10 dag czekolady mlecznej (można dać więcej)
  • 4 łyżki mleka
Przepis na biszkopt z kakao:

Prostokątną foremkę 21x25 cm wyłożyć papierem do pieczenia (można użyć trochę większej formy, np. 25x36 cm wtedy biszkopt będzie niższy, ale za to ciasto będzie bardziej podzielne).

Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodać cukier i dalej ubijać. Dodać żółtka i nadal ubijać. Następnie dodać mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Całość delikatnie wymieszać (ja przez chwilę zmiksowałam na bardzo małych obrotach). Ciasto przelać do przygotowanej foremki. Włożyć do nagrzanego piekarnika do 175 stopni C i piec około 25 - 30 minut (max 30 minut). Biszkopt wyjąć z formy, lekko wyrzucając, aby nie opadł, odwrócić. Ostudzić i podzielić na 2 części.

Przepis na masę mleczną:

Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Ostudzić. W tym czasie miękką margarynę utrzeć na puszystą masę, dalej ucierając dodawać ostudzone mleko z cukrem i na końcu mleko w proszku. Masę dokładnie wymieszać.

Przełożyć biszkopt kremem.

Przepis na polewę:

Czekoladę połamać na kawałki, dodać mleko i rozpuścić na małym ogniu (od czasu do czasu mieszając). Od razu polać polewę na wierzch ciasta i wyrównać (polewa szybko zastyga, dlatego aby dokładnie wyrównać wierzch można nóż maczać w gorącej wodzie). Jeśli biszkopt pieczesz w większej formie (np. 25x36 cm) - to polewy proponuję zrobić więcej: 15 dag czekolady mlecznej + 6 łyżek mleka.

Ciasto schłodzić w lodówce. Podawać najlepiej następnego dnia.
* W oparciu o ciasta.com
Smacznego!

To ja uciekam oglądać :)
Na kolejnej reklamie odwiedzę Wasze blogi :)








28 komentarzy:

  1. świeny blog, na pewno skorzystam z przepisu ;D
    Zapraszam do mnie, komentarze mile widziane
    http://mylife-mydream-me.blogspot.com
    (konkurs)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda!

    emeraldsandnutella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog! Zapraszam do mnie: http://maya-love-blog.blogspot.com/ za obserwacje na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada na smaczne napewno namówienie mamę żeby zrobiła ;) obserwujemy? http://patyskaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy przepisc. Moze po swietach, kiedys wszystki slodycze sie pokoncza i znowu bedziemy szukac czegos smacznego po szafkach uda mi sie zrobic cos podobnego...

    www.rosee-hirst.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. o jezu mniam mniam mniam *-*

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno wykorzystam ten przepis :)
    http://jem-placka.blogspt.com/ <--zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jadłam kiedyś to ciacho ale w wersji z białym ciastem, nie kakaowym i na wierzchu był karmel i orzeszki ziemne. było pyzne, niestety miałam 3 próby zrobienia, żadna się nie udała.
    a szkoda, bo to taka pychotka!!!

    buziaki i zapraszam do mnie i jeżeli Ci się spodoba, do wzajemnej obserwacji. ja jestem za
    ;-))

    http://neffii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ciastko wygląda przepysznie <3
    fajny blog ;)
    zapraszam do mnie www.madame-pattinka.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmniam, ale mi smaka narobiłaś ! ♥ Ślinka cieknie :D

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm aż się zrobiłam głodna ^^

    Zapraszam do mnie: www.dorota-dorotaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog ja również obserwuję:)

    http://smileewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny blog, zapraszam do siebie :)

    http://patrz-w-gore.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tez już obserwuje a mama zaczyna właśnie piec te ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już idę do kuchnie go robić !!! + Wesołych Świąt!!!

    Zapraszam do mnie:

    http://zostanmalymodkrywca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Podkrada przepis na ciasto. wygląda smakowicie i na pewno takie jest w rzeczywistości :) klikam i obserwuję :)

    Zapraszam do mnie,
    Nowy post :)
    pozostacsoba.blogspot.com
    (prosiłabym o kliknięcie w banery :) odwdzięczam się)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba jutro upiekę takie ciasto <3 mniam :D
    http://pozytywizja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Super blog :)
    horanek-horanek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Narobiłaś mi ochoty na ciasto *,*
    obserwuję
    agadiar.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. ale to musi być pyszne *-*

    obserwujemy?
    pozdrawiam
    http://awesome-shadow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy przepis,ja bardzo lubię tego typu ciasta :)
    april-aapril.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. To musi być smaczne *o*. Bardzo lubię takie ciasta, świetny przepis. Świetny post :) Wesołych Świąt :D
    czolgista-repost.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wygląda na trudny przepis :3.Uwielbiam batoniki milky way :P
    Obserwujemy?Jeśli tak dodaj się do obserwatorów mojego bloga ,wtedy ja zrobię to samo :3
    http://dont-benormal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Mniam♥
    Napewno w najbliższym czasie upiekę to ciasto.
    Obserwuje i zapraszam


    Nowy blog--> www.katiebykate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. pyszności!!:)dodaję do obserwowanych, pozdrawiam:*)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, daje mi on mnóstwo radości i motywacji :)
Jeśli spodoba Ci się blog to zaobserwuj, ja też wpadnę. Nie piszcie, że liczycie na to samo.

-weryfikacja obrazkowa wyłączona
-obraźliwe komentarze nie będą akceptowane

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...